چکیده:
هدف: هدف این تحقیق طراحی مدل مفهومی صنعت کالاهای ورزشی ایرانی بود. روششناسی: روش تحقیق، نظریه داده بنیاد و رهیافت نظاممند بود. ابزار گردآوری دادهها بررسی متون و اسناد مربوطه و مصاحبه بود. روش نمونهگیری نظری بود. روش تحلیل دادهها: پرسش و مقایسه مستمر در سه مرحله اصلی کدگذاری باز، محوری و انتخابی بود. بعد از بررسی متون و اسناد مربوطه همزمان با انجام پانزده مصاحبه عمیق با تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای ورزشی ایرانی؛ اشباع نظری حاصل شد. یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد نیرویانسانی، سرمایه، فنآوری و مواد اولیه روی تولید و بازاریابی و برندسازی، رسانهملی، مسئولخرید و اجناسخارجی روی فروش کالاهای ورزشی ایرانی تاثیر میگذارند و نهادهای حاکمیتی ایران به طور مستقیم و غیرمستقیم روی همه این مقولات تاثیرات مهمی دارند. نتیجهگیری: تولید و فروش؛ مقولات اساسی صنعت کالاهای ورزشی هستند که بر یکدیگر تاثیر متقابل میگذارند و هر کدام تحت تاثیر مقولات دیگری هستند. از آنجا که نهادهای حاکمیتی تاثیر بزرگی در همه این مقولات دارند یا میتوانند داشته باشند؛ پیشنیاز توسعه این صنعت نیز اقدامات استراتژیک نهادهای حاکمیتی در جهت بهبود شرایط در هر کدام از این مقولات میباشد.
چکیده انگلیسی:
Objective: The purpose of this research was to design a conceptual model of Iranian sports goods industry. Methodology: The methodology of research was Grounded Theory (GT) on the systematic approach. Data collection tools were reviewing the literature and interviews. The sampling method was theoretical sampling. The data analysis method was a continuous questionnaire and comparison in the three main steps of open, axial and selective coding. After reviewing the literature along with conducting 15 deep interviews with Iranian manufacturers and distributors of Iranian sports goods, theoretical saturation was achieved. Results: The results showed that the manpower, capital, technology and materials affect production, and marketing and branding, national media, person responsible for buying, and foreign goods affect the sale of Iranian sports goods and Iranian sovereign bodies directly and indirectly have important implications for all of these categories. Conclusion: Production and sales are the basic categories of sports goods industry that interact with each other and each of them is influenced by other categories. Since sovereign bodies have or can have a huge impact on all of these categories, prerequisite for the development of this industry is the strategic actions of the sovereign bodies to improve the conditions in each of these categories.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.