تأثیر بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی: تحلیل نقش تصویر کشور تولید کننده و نگرش به برند
تأثیر بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی: تحلیل نقش تصویر کشور تولید کننده و نگرش به برند
عنوان فارسی :
تأثیر بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی: تحلیل نقش تصویر کشور تولید کننده و نگرش به برند
عنوان انگلیسی :
The Impact of Consumer xenocentrism on the Purpose of Purchasing Foreign Products: An Analysis of the Role of the Image of the Country of Production and Brand Attitude
چکیده:
هدفتحقیقحاضر، بررسی تاثیر بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی: تحلیل نقش تصویر کشور تولید کننده و نگرش به برند میباشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مصرف کنندگان پوشاک خارجی در مشهد است. نمونه آماری این تحقیق 220 نفر از مصرف کنندگان پوشاک خارجی در سطح مشهد (براساس 4-10 برابر تعداد گویه های پرسشنامه) است و دادههای آماری گردآوریشده طی 6 ماهه اول سال 1399 به روش نمونه گیری غیراحتمالی داوطلبانه میباشد. ابزار اندازهگیری در این مطالعه، پرسشنامه با طیف لیکرت پنج گزینه ای و شامل 22 گویه بوده است. همچنین جهت تعیین روایی از روایی محتوا و سازه و جهت پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار بدست آمده مورد تأیید میباشد. جهت تحلیل توصیفی داده ها از نرم افزار SPSS و جهت آزمون فرضیات با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) و با کمک نرمافزار Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که بیگانه گرایی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات خارجی تاثیر معناداری دارد، همچنین تصویر کشور تولید کننده رابطه بین بیگانه گرایی مصرف کننده و قصد خرید محصولات خارجی را میانجی گری میکند و درنهایت نگرش به برند رابطه بین بیگانه گرایی مصرف کننده و قصد خرید محصولات خارجی را میانجی گری میکند.
چکیده انگلیسی:
The purpose of this study is The Impact of Consumer xenocentrism on the Purchase intentions Foreign Products: An Analysis of the Role of the product-Country Image and Brand Attitude. This research is a descriptive survey and correlation based on the applied purpose and based on the data collection method. The statistical population of the study is foreign clothing consumers in Mashhad. The statistical sample of this study is 220 foreign clothing consumers in Mashhad (based on 4-10 number of questionnaire items) And statistical data collected during the first 6 months of 1399 by voluntary non-probability sampling method. The measurement tool in this study was a questionnaire with a five-choice Likert spectrum and included 22 items. Also, to determine the validity, content and structure validity was used, and for reliability, Cronbach's alpha was used, and the obtained value is confirmed. For descriptive analysis of data from SPSS software and to test hypotheses using structural equation modeling (SEM) with the help of Amos software are analyzed Has taken. Research findings show that consumer xenocentrism has a significant effect on the Purchase intentions Foreign Products. The product-Country Image also mediates the relationship between consumer xenocentrism and the Purchase intentions Foreign Products, Finally, brand attitude mediates the relationship between consumer xenocentrism and the Purchase intentions Foreign Products.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.