چکیده:
این پژوهش، با هدف بررسی شناخت تاثیر آموزش شناختی رفتاری بر کاهش اضطراب و بهبود عملکرد کارکنان بیمارستان ارتش انجام شد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بهصورت دوگروهی (آزمایش وکنترل)، همراه با پیشآزمون و پسآزمون بود و جامعـه آماری شامل کارمندان بیمارستان ارتش اعم از پرسنل بخش های درمانی و غیردرمانی در سال 1399می باشد که از بین آنها 30 نفر به صورت دردسترس به عنوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش (هر گروه 15 نفر) گمارده شد. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامهی پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر (1983) و عملکرد کارکنان هرسی و گلداسمیت (2003) بود و آموزش شناختی رفتاری براساس دستورالعمل ده جلسه ای آنتونی و همکاران (2007) اجرا شد، نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغییری نشان داد که آموزش شناختی رفتاری بر اضطراب و مولفههای آن شامل اضطراب آشکار و پنهان تاثیر دارد. همچنین آموزش شناختی رفتاری بر عملکرد کارکنان و مولفههای آن شامل وضوح، توانایی، حمایت، انگیزه، ارزیابی، اعتبار و محیط، تاثیرگذار دارد.
چکیده انگلیسی:
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.