چکیده:
پذیرش تکنولوژیهای جدید به دولتها کمک میکند تا هر چه کاراتر خدمات دولتی را به شهروندان ارائه دهند. با توجه به اهمیت آموزش بهعنوان محرکی در ایجاد تحولات اجتماعی، مهمترین خدمات الکترونیکی که دولت ارائه میدهد خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاهها است. درنتیجه ارائۀ چارچوبی که بتواند موفقیت این عملیات را اندازهگیری کند، بسیار ضروری است. بنابراین هدف این تحقیق مشخصکردن عوامل مؤثر بر موفقیت تحویل خدمات الکترونیک دولت است. لذا پس از مرور پیشینه و شناسایی عوامل، با استفاده از رویکرد پویاییهای سیستم، مدلی پویا از این عوامل و روابط عِلّی آنها ارائه شده است. سپس مدل پیشنهادی برای ارزیابی وضعیت خدمات الکترونیک دانشگاه یزد به کار گرفته شده است.نتایج این پژوهش نشان داد که شکافهای روبهرشدی در کیفیت، سودمندی و راحتی استفاده از وبسایت دانشگاه وجود دارد و بهبود طراحی و ارتقای انعطافپذیری وبسایت میتوانند نقطه تمرکز دانشگاه برای تحویل بهتر خدمات الکترونیک خود باشند.
چکیده انگلیسی:
The successful adoption of new technologies helps governments to achieve efficiency in their implementation and delivery of public services to citizens. The educational services offered by universities are one of the most important e-services given by government institutions. As a result, it is necessary to develop a theoretical framework to measure the success of such initiatives. The purpose of this research is to identify the success factors behind governmental e-service delivery. After a literature review, the most important factors were determined and a model of the interconnections between the factors was developed and simulated under System Dynamics approach. The proposed model has been applied to the online education services offered by Yazd University. The results of this study indicate that there is a big gap between the desired quality of service and what is actually offered. The flexibility, ease of use and effectiveness of these services were the main factors that needed to be improved.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.