مطالعه تطبیقی در زمینه آگاهی معلمان زبان انگلیسی ایرانی ازاستاندارد های اخلاق در پژوهش:
نقش جنسیت و تجربه در تدریس
مطالعه تطبیقی در زمینه آگاهی معلمان زبان انگلیسی ایرانی ازاستاندارد های اخلاق در پژوهش:
نقش جنسیت و تجربه در تدریس
عنوان فارسی :
مطالعه تطبیقی در زمینه آگاهی معلمان زبان انگلیسی ایرانی ازاستاندارد های اخلاق در پژوهش:
نقش جنسیت و تجربه در تدریس
عنوان انگلیسی :
A Comparative Study on Iranian EFL Teachers’ Awareness of Code of Ethics in Research: the Role of Gender and Years of Teaching Experience
چکیده:
این مطالعه با هدف بررسی نقش جنسیت و تجربه در تدریس در آگاهی معلمان زبان انگلیسی ایرانی از استاندارد های اخلاقی در تحقیق انجام شده است. 272 معلم ایرانی زبان انگلیسی بر اساس نمونه گیری آسان انتخاب شدند و از طریق پرسشنامه دانش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در مورد استانداردهای اخلاقی در تحقیق ارزیابی شدند. پس از جمع آوری پرسشنامه ها ، داده ها توسط نرم افزار اماری "اس پی اس اس" مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از آزمون "تی" مستقل برای ارزیابی اینکه آیا دانش معلمان از اخلاق در تحقیقات به طور قابل توجهی بین دو جنس متفاوت است استفاده شد. علاوه بر این ، همبستگی پیرسون برای یافتن رابطه بین تجربه در تدریس و عامل فوق الذکر انجام شد. یافته ها رابطه مثبت و معناداری بین هر پنج زیرساخت اخلاق و تجربه را نشان داد. علاوه بر این ، یافته ها نشان داد که در میزان دانش معلمان از اخلاق پژوهشی و زیرساخت های آن بین معلمان زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد. میانگین نمره معلمان زن در تمام زیرساخت ها از معلمان مرد بیشتر است. این مطالعه ممکن است تنها پژوهشی باشد که در ایران دانش معلمان را در مورد عواملی که بر آگاهی آنها از اصول اخلاقی در تحقیق تأثیر می گذارد را مورد بررسی قرار داده است.
چکیده انگلیسی:
This study is aimed at examining the role of gender, and years of teaching experience in Iranian EFL teachers’ awareness of the code of ethics in research. 272 Iranian EFL teachers were chosen based on convenience sampling and were assessed through the Iranian EFL teachers’ awareness of the code of ethics in research scale inventory. After gathering the questionnaires, data was analysed by SPSS. An independent-samples t-test was performed to examine whether the teachers' awareness of the code of ethics in research differs significantly between genders. In addition, Pearson correlation was performed to find the connection between years of teaching experience and the aforementioned factor. The findings showed substantial positive relationships between all five sub-constructs of the code of ethics and experience. Besides, the findings revealed that there were considerable differences in the degree of knowledge among EFL teachers of research codes of ethics and its sub-constructs between male and female teachers. The mean score of the female teachers in all sub-constructs was higher than the male teachers. This study may be the only piece of research that has investigated the EFL teachers’ knowledge regarding factors affecting their awareness of the code of ethics in research in Iran.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.