چکیده:
روش های یادگیری ازعوامل مهمی هستند که به مدرسان درتصمیم گیری اینکه چطوردانش آموزانشان زبان دوم یا زبان خارجه رابه خوبی یادمیگیرند کمک میکنند. اگرچه این موضوع درروانشناسی آموزشی به طورکلی مورد قبول واقع شده است اما تحقیق بیشتری نیازاست تارابطه بین روش های یادگیری ومهارت های زبان رابررسی کند. بنابراین این تحقیق برای بررسی رابطه بین روش های یادگیری ادراکی و پیشرفت مهارت نوشتن شرکت کنندگان پس ازدریافت آموزش به کمک کامپیوتردرقالب نظریه فعالیت محورپرداخت. برای رسیدن به این هدف ، ٦٧ نفر ازدانش آموزان رشته مترجمی زبان انگلیسی یکی ازدانشگهای ایران براساس نتیجه آزمون تعیین سطح آکسفورد به عنوان شرکت کنندگان این تحقیق انتخاب شدند. روش تحقیق رابطه ای بود بااستفاده ازیک امتحان نوشتن قبل ازشروع آموزش و یک امتحان بعدازاتمام آموزش و یک پرسشنامه روش های یادگیری. آموزش مهارت نوشتن براساس یک پلتفرم آموزشی بود که براساس نظریه فعالیت محور طراحی شده بود. نتایج تحقیق نشان دادکه رابطه معناداری بین روش های یادگیری ادراکی شرکت کنندگان و پیشرفت مهارت نوشتن انها وجود ندارد. همچنین نتایج نشان داد که تفاوت معنا داری درمهارت نوشتن شرکت کنندگان با روش های یادگیری متفاوت وجود ندارد.
چکیده انگلیسی:
Learning styles are considered among the significant factors that aid instructors in deciding how well their students learn a second or foreign language (Oxford, 2003). Although this issue has been accepted broadly in educational psychology,further research is required to examine the relationship between learning styles and language learning skills. Thus, the present study was carried out to investigate the relationship between the perceptual learning style preferences and the participants’ writing achievement after receiving instruction based on computer-assisted language learning within the activity theory framework. For this purpose, 67 students majoring in English translation at a university in Iran were selected as the participants of the study based on their performance on a version of The Oxford Placement Test. A correlational research design was employed using a writing pretest and posttest and a style preference questionnaire. The writing instruction was based on an e-learning platform designed according to the activity theory framework. The results indicated lack of significant relationship between the participants’learning style preferences and theirwriting achievement. It was also found that there was no significant difference in the writing achievement of the participants across different learning style preferences.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.