چکیده:
این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین انگیزه یادگیری زبان آموزان مونث و مذکر ایرانی و شخصیت آنها از دو جنبه سرسختی و کمال گرایی انجام گرفت. ساختار این تحقیق طرح توصیفی رابطه ای بود. شرکت کننده گان این تحقیق 100 نفر دانشجوی مونث و مذکر ایرانی از میان رشته های زبان انگلیسی بودند که به صورت تصادفی از بین زبان آموزان گروه انگلیسی انتخاب شدند. سه پرسشنامه اعم از پرسشنامه انگیزه، سرسختی، و کمال گرایی بین زبان آموزان زن و مرد توزیع شد. تحلیل آماری با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تی نمونه های مستقل برای پاسخگویی به سوالهای تحقیق که آیا رابطه یا تفاوت معنی داری بین انگیزه زنان و مردان و شخصیت آنها وجود دارد یا نه صورت گرفت. نتیجه بدست آمده نشان داد که رابطه معنی داری بین انگیزه یادگیری زبان آموزان و سرسختی آنها در گروه مردان و زنان وجود ندارد. همچنین ، طبق نتایج بدست آمده، رابطه معنی داری بین انگیزه یادگیری زبان آموزان مرد و زن و کمال گرایی آنها وجود نداشت. بعلاوه، طبق تحقیقات به عمل آمده تفاوت معنی داری بین انگیزه زبان آموزان زن و مرد از لحاظ سرسختی و کمال گرایی مشاهده نشد.
چکیده انگلیسی:
The learners’ identity is one of the most important key elements of learning to motivate learners to learn English. The aim of this study was to investigate the relationship between the male and female EFL learners’ motivation and their identity with a focus on gender. The study had a descriptive correlational design. The participants of this study were 50 Iranian male and 50 female postgraduate English majors, aged between 23 and 41, who were selected through convenient sampling. Three questionnaires of motivation, hardiness, and perfectionism were distributed among the participants. The results of Pearson correlation analyses demonstrated that there was not a significant relationship between EFL learners’ motivation and their hardiness in both genders. Also, the results showed no significant relationship between EFL learners’ motivation and their perfectionism in the two groups. Moreover, the results of independent-sample t-tests failed to find any significant difference between male and female students’ motivation and their hardiness and perfectionism.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.