مدل سازی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت به سواحل دریای خزر مطالعه موردی: المپیاد ورزشهای آبی و ساحلی بابلسر
مدل سازی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت به سواحل دریای خزر مطالعه موردی: المپیاد ورزشهای آبی و ساحلی بابلسر
عنوان فارسی :
مدل سازی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت به سواحل دریای خزر مطالعه موردی: المپیاد ورزشهای آبی و ساحلی بابلسر
عنوان انگلیسی :
Modeling of The Relationship between the Perception of Service Quality and Satisfaction and Willingness to Return to Caspian Sea
Case Study: Marine and Beach Sports Olympiad in Babolsar
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایت و تمایل به بازگشت در المپیاد ورزش های آبی و ساحلی شهرستان بابلسر بود. روش پژوهش توصیفی و از نظر نتیجه کاربردی، شیوه گردآوری داده ها از طریق مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه استاندارد صورت گرفت. جامعه آماری شامل مسئولین اجرایی، مربیان و ورزشکاران شرکت کننده در المپیاد ورزش های آبی و ساحلی شهر بابلسر بودند که تعداد 360 نمونه از بین این جامعه که در المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بابلسر حضور داشتند به طور تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss و برای بررسی نتایج استنباطی و روابط بین متغیرهای پژوهش از تحلیل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرمافزار smart pls استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین متغیر کیفیت خدمات و رضایتمندی رابطه معنادار مستقیم و مثبت برقرار بوده و متغیر کیفیت خدمات 79% از تغییرات متغیر رضایتمندی را تبیین میکند. بین دو متغیر کیفیت خدمات ادراک شده و تمایل به بازگشت مجدد رابطه مثبت و مستقیم برقرار بوده و متغیر کیفیت خدمات ادراک شده 26% از تغییرات متغیر تمایل به بازگشت مجدد را تبین میکند؛ همچنین متغیر رضایتمندی نیز 58% از تغییرات متغیر تمایل به بازگشت مجدد را تبیین میکند و بر این اساس می توان گفت متغیر کیفیت خدمات به طور غیرمستقیم و از طریق متغیر میانجی رضایت 45% از تغییرات متغیر تمایل به بازگشت مجدد را تبیین میکند.
چکیده انگلیسی:
The purpose of this study was to investigate the relationship between quality of service and satisfaction and willingness to return at the Olympiad in the Marine and Beach Sports of Babolsar. The research method was descriptive and in terms of its practical result, data collection was done through library studies and standard questionnaire. The statistical population consisted of executive officials, coaches and athletes participating in the watersports and coastal exercise in Babolsar A sample of 360 participants of this community attended the Babolsar Aquatics and Beach Sports Olympiad were randomly selected. SPSS software was used to analyze the data and for analyzing the inferential results and relationships between the variables of research, structural equation analysis with partial least squares approach was used using smart PLS software. The results of the research showed that there was a direct and positive relationship between service quality and satisfaction variable, and service quality variable explained 79% of changes in satisfaction variable Between the two variables, the quality of perceived services and the desire to return are positive and direct, and the quality of service variable perceived 26% of the variation of the variation of the tendency to return Also, the satisfaction variable also explains 58% of the change in the tendency to return. Accordingly, it can be said that the quality of service variable indirectly and through the mediating variable, the satisfaction of 45% of the variable changes, tends to explain the desire for a return.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.