چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تدوین راهبردهای کسبوکار بازیهای رایانهای در ایران انجام شده است. بهمنظور دستیابی به این هدف، پس از بررسی ادبیات حوزه راهبرد و مدیریت راهبردی، جنبههای مختلف صنعت بازی با نگاهی به وضعیت آن در ایران، و با بهرهگیری از روشهای کیفی، مانند مصاحبه با خبرگان و فن دلفی، تحلیل شده است. برهمیناساس، اطلاعاتی از نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدهای موجود در این حوزه در کشور گردآوری شده است. پس از این مرحله و با استفاده از تحلیل سوات و بهرهگیری از چارچوب چندمرحلهای پژوهش، راهبردهای کسبوکار لازم برای بهبود وضعیت این صنعت در کشور تدوین شده و نتایج بهدستآمده در قالب چهار راهبرد و هفت راهکارِ بسترساز، ارائه شده است.
چکیده انگلیسی:
This research is conducted aim to develop business strategies for video games in Iran. In this research, through analysis of this industry, appropriate business strategies are presented. To achieve this goal, after reviewing the literature on the field of strategy and strategic management, different aspects of the video game industry have been analyzed by looking at its situation in Iran and using qualitative methods such as interviewing experts and the Delphi technique. Based on this, information on the strengths and weaknesses, opportunities and threats have been gathered in this field in Iran. After this stage, business strategies that are necessary to improve conditions of this industry in Iran, have been developed and formulated through SWOT analysis and using the multi-stage framework of the research. The results are also presented in the form of four strategies and seven bedder solutions.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.