چکیده:
بسته بندی به عنوان یکی از مهمترین اجزاء هر محصول، از کارکردهای فراوانی در متمایزسازی محصولات، ارتقاء سیمای برندها و فروش شرکت ها برخوردار است. با این وجود همیشه هدف بسته بندی، افزایش فروش نیست و گاه بستهبندی در مقام حامی حیات و بهزیستی بشر باید نقش یک پدر دلسوز را بازی نموده و مشتریان را از خرید محصولات مضری همچون دخانیات باز دارد. در ارتباط با این نوع از بسته بندیها که در این مقاله از آنها به عنوان بستهبندی بازدارنده یاد شده است، سیر رو به رشدی از قانونگذاری توسط کشورهای مختلف در سطح جهان دیده میشود. در این مقاله هدف آن است علاوه بر تشریح بسته بندی بازدارنده و ابعاد آن، چگونگی اثرگذاری این گونه بسته بندی ها بر فروخته نشدن محصولات دخانیاتی بررسی شود و علاوه بر بررسی تحولات قانونی این حوزه در جهان و ایران، پیشنهادهای کاربردی نیز ارایه شود.
چکیده انگلیسی:
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.