چکیده:
در یک تعریف تخصصی، برچسب یا برچسب به بخشی از محصولات چاپی در حوزههای مختلف بستهبندی، نشر، تبلیغات، تجاری، امنیتی و ... اطلاق میشود که اطّلاعات محصول بهصورت مختصر و مفید با استفاده از متن و عناصر گرافیکی در آنها جا داده شده یا همان چاپ میشود. برابر آمار و اطّلاعات مؤسسات پژوهشی بینالمللی در حوزه بازاریابی و برندسازی بیش از 70% تصمیمهای خرید در فروشگاهها و در مرحله نهایی، کنار قفسههای کالا و بدون تصمیم قبلی خریداران شکل میگیرد. به همین دلیل کیفیت بستهبندی نهایی محصولات به ویژه انواع برچسبها در این انتخابهای آنی نقش اساسی دارد. چاپخانههای بزرگ و زنجیرهای برچسب که در گوشه و کنار جهان دارای دهها شعبه هستند، یک شعار مشترک دارند، آنها میگویند: «ما تنها تولیدکننده برچسب برای محصولات برندها نیستیم، بلکه به صاحبان برندها کمک میکنیم که کالاهایشان زودتر قفسه فروشگاهها را ترک کنند. ما قدرت برندها را در نقطه خرید افزایش میدهیم و بزرگترین شریک نامرئی برای برترین برندهای بینالمللی هستیم.» بازار برچسب بیش از 30% کل حجم محصولات چاپی تولیدی در ایران را تشکیل میدهد چرا که بخش زیادی از محصولات چاپ امنیتی، چاپ بستهبندی و حتّی تجاری نیز برچسب یا تگ محسوب میشوند. برابر برآورد مؤسسه پژوهشی تارسوس، مصرف کل برچسب کشورهای اتحادیه اروپا 78/5 میلیارد مترمربع و جهان حدود 52 میلیارد متر مربع در سال 2013 بوده است. این مقاله شما را با اهمیت راهبردی این محصول و وضعیت فنّاوریها و بازار برچسب در ایران آشنامیسازد.
چکیده انگلیسی:
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.