چکیده:
هدف از مطالعه حاضر بررسی نقش سبک زندگی اعضاء هیئتعلمی تربیتبدنی در الگوپذیری دانشجویان برای گذران صحیح اوقات فراغت بود روش تحقیق توصیفی تحلیلی و از لحاظ هدف کاربردی بود، جامعه آماری تحقیق حاضر را تمامی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان و دانشجویان پیام نور شهر مریوان بودند برای انتخاب نمونه تحقیق بر اساس جدول مورگان تعداد 175 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادههای تحقیق پرسشنامه متناسب با ماهیت تحقیق در 27 گویه و 5 عامل تهیه شد که تفکر حرفهای مسئولیتپذیری، مصرف مادی، فراغت و تفریح و سرگرمی از ابعاد پرسشنامه بودند. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها درزمینۀ آمار استنباطی از تحلیل عاملی استفادهشده است که نتایج نشان داد شاخصهای مسئولیتپذیری، مصرف مادی، تفکر حرفهای و فراغت و تفریح در الگوپذیری دانشجویان برای گذران صحیح اوقات فراغت دانشجویان تأثیرگذار میباشند.
چکیده انگلیسی:
The purpose of this study was to investigate the role of lifestyle of physical education faculty members in students' role models for proper leisure time. The research method was descriptive-analytical and applied in terms of purpose. The statistical population of the present study was all physical education students of Islamic Azad University of Marivan and students. 175 people were randomly selected to select the research sample based on Morgan table. The research data collection tool was a questionnaire in accordance with the nature of the research in 27 items and 5 factors that were professional thinking of responsibility, material consumption, leisure and entertainment and dimensions of the questionnaire. In order to analyze the data in the field of inferential statistics, factor analysis was used. The results showed that the indicators of responsibility, material consumption, professional thinking and leisure and recreation are effective in students 'role models for the correct spending of students' leisure time.
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.