چکیده:
هدف: هدف پژوهش حاضر، طراحی دوره آموزشی رفتار مصرف آب مبتنی بر روش یادگیری معکوس بود.
روش: محیط پژوهش، دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس دولتی ناحیه 3 شهر اصفهان، که از میان آنها 5 گروه از راه نمونهگیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش پدیدارنگاری به عنوان محتوای دوره آموزشی و روش تحلیل مضمون که شامل 3 مضمون فراگیر، 6 مضمون سازماندهنده و21 مضمون پایه به عنوان اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی استخراج گردید. تحلیل دادهها به کمک کدگذاری موضوعی صورت گرفت. برای تعیین اعتبار تحلیل مضمون و پدیدارنگاری به ترتیب براساس ضریب هولستی و بازسازی واقعیت و پایایی به ترتیب براساس حسابرسی کنترل بیشینهایی در مرحله یادداشت برداری از متون و رعایت قوانین یک مصاحبه استاندارد انجام یافت.
یافتهها: نتایج بهدست آمده در قالب 6 طرح درس، بهصورت تصاویر متحرک موزیکال یا نمایش در یک نرمافزار(لوح فشرده) پیشنهاد شد. نتایج بیانگر آنند با استفاده از مؤلفههای شناسایی شده و با استفاده از روش نوین معکوس در آموزش، میتوان دانشآموزان را به سمت الگوی صحیح مصرف آب هدایت کرد.
چکیده انگلیسی:
خبرنامه
برای ثبت نام در خبرنامه و دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.